Virtuální realita

Virtuální realita je především zážitek. Jde o novou technologii, která dovoluje ocitnout se přímo uprostřed dění. Uživatel není omezen rámečkem fotografie nebo videa a volně se rozhlíží v prostoru. Můžeme zobrazovat 3D rendery, interaktivní scény, nebo skutečná místa. Do nedávna byla virtuální realita pouze technologickým výstřelkem velkých firem. Díky rychlému růstu výpočetního výkonu v posledních letech, se stala dostupnou a komerčně použitelnou, i proto si rychle hledá uplatnění v mnoha oborech.

360° stereoskopicky

Když si nasadíte brýle Gear VR, ocitnete se na jiném místě, ať se budete rozhlížet nahoru, dolů doprava či doleva, všude kolem sebe uvidíte jinou scénu. Brýle trackují Váš pohyb a jsou schopny poznat 3D rotaci hlavy. Software uvnitř telefonu tedy dostane přesné souřadnice směru vašeho pohledu a může vykreslit správný snímek, nejenom jeden, ale dva. Pro každé oko nepatrně jiný. Malý posun mezi objekty v pravém a levém oku se nazývá paralax efekt, díky němu vnímáme hloubku.

Lehké a přenositelné

Brýle Gear VR nemají žádné kabely. Není k nim potřeba stolní počítač, dokonce ani externí zdroj napájení. Elektronikou uvnitř je totiž chytrý telefon. Ten slouží jak pro výpočet chování aplikace, tak jako displej.

201.9 x 116.4 x 92.6 mm

Rozměry do brašny

318g

Nízká hmotnost

Interakce

S virtuální realitou lze interagovat různým způsobem. Buď pouze tím, jak uživatel otáčí hlavou a rozhlíží se kolem. Může tak třeba spustit přechod do další místnosti. Nebo pomocí touchpadu na boku brýlí, ten umí kromě doteků zaznamenávat i směr přejetí ruky, takže můžete používat tzv. slidy - přejetí ruky v určitém směru (třeba pro posun v menu). Pro opravdu komplikované interakce pak lze připojit standardní gamepad a ovládat vizualizaci stejně jako herní konzoli.

Sférické fotografie

Pro zobrazení skutečného světa používáme sférické fotografie. Snímky, které nejsou omezeny rámečkem, ale zabírají úplně celý prostor. Tyto snímky se pořizují pomocí speciální panoramatické hlavy a extrémně širokého objektivu typu rybí oko. Následně se fotografie zkřiví s spojí dohromady. Jednotlivé snímky se pak spojují do prohlídek a mohou obsahovat interaktivní prvky.

3D modelované scény

Jestliže chceme zobrazit zcela virtuální prostředí. Například interiér, která ještě není postavený, musí se scéna vymodelovat ve 3D. Může být poté zcela interaktivní, například lze měnit typ koberce, barvu stěn, typ nábytku. Nebo lze z 3D modelu vytvořit animaci, připojit hudbu a hlas a složit tak dohromady prohlídku, která sice není interaktivní, ale velmi názorně provede návštěvníka prostorem, aniž by od něj vyžadovala nějaké podněty. Klient se potom jenom dívá kolem sebe.